kép elhalványodik

2014. január 9., csütörtök

#Interjú 2.

Sziasztok itt is van a második interjú, amit Rikki-vel készítettem.

1.     Mióta írsz blogokat??
Egész pontosan, 2012 decemberében publikáltam az első fejezetemet a neten. A környezetemben nem mertem megmutatni a papírra vetett ötleteimet, így jött azaz ötlet, hogy nyitok egy blogot.

 2.      Miért kezdtél el írni?
Legelőször egy iskolai feladathoz írtam egy rövidke horror jellegű történetet. Aztán sok könyv hatása után megpróbáltam magam írni egy kisregényt. Emlékszem, hogy az első komolyabb egy HP fanfiction volt. Nagyon elszórakoztatott és kikapcsolt teljesen, de sosem fejeztem be, ahogy a legtöbb megkezdett történetet sem, a Without Shadow kivételével. Ott már hajtott valami, tisztára magával ragadott a fantáziám. Szóval így összességében a magam szórakoztatására kezdtem el.

 3.      Mi inspirál egy- egy fejezet megírásához?
Elég sok minden. Néha egy kép, egy hely, egy szituáció, egy könyv vagy egy film, de a legjobban a zene az ami megihlet.

 4.      Függ a hangulatodtól egy rész hangulata?
Akaratom ellenére is, de függ. Volt már, hogy így adtam ki magamból a dühöt vagy a rossz kedvemet. Legtöbbször fel sem tűnik, csak ha pár napra rá visszaolvasom. Szerintem ennek annyi előnye van, hogy hitelesebbé válik tőle egy adott rész. Jobban áttudja érezni az olvasó azt a helyzetet, ahová beillesztem az adott hangulatomat. Nyilván, ha jó a kedvem, valami vidámabb részt írok, ha meg nagyon a béka segge alatt vagyok ( napokig ), jobb félre rakni az írást egy időre, szerintem.

 5.      Szoktál a saját életedből kivenni részleteket illetve egy szereplőt úgy megformázni, hogy néhol  észrevehető legyen a Te tulajdonságod is?
Leginkább a környezetemből merítek, de azért néhol saját élményeket helyezek el a történetemben. Ez segít egy adott szituációnál a reális reakciók leírását. Úgy gondolom, hogy minden karakterben benne van önmagunk kis darabkája. Egyik szereplőm se szakasztott másom, több helyről merítek és azokból gyúrok össze egy egészet.

 6.      Egy bloghoz elengedhetetlen a hibátlan írás. Mivel vagy hogyan fejlesztetted a  helyesírásod?
Elég nagy bajban voltam mindig is a helyesírással. Ami segíthet az a sok olvasás, vagy írói játékok. Jelenleg most is részese vagyok egynek, ahol segítenek, tanácsokkal látnak el és elmondják a hibáimat. Ezt nagyon ajánlom mindenkinek, és egyben jó szórakozást is nyújt. Jó ha van olyan szövegszerkesztőnk, ami aláhúzza a hibákat. Én azokból is sokat tanultam, bár az sem 100%-kosan javítja ki. Másik lehetőség, ha valaki átnézi az írásainkat, és segít kijavítani. Ez lehet barát vagy családtag, vagy már neten is megkérhetünk valakit, hogy bétázzon nekünk.

 7.      Milyen fajta blogokat szeretsz írni és olvasni?
Kedvelem a misztikus történeteket, így nem meglepő, hogy az enyém is hasonló témájú. Viszont nagyon törekszem az egyediségre, a kiszámíthatatlanságra, az izgalomra, na meg persze a romantikára. Bár az utóbbit nem erőltetem, nem kedvelem az erős szerelmi drámákat. Emellett előfordul,hogy egy kissé nyersen, vagy durván fogalmazok. Kedvelem a horror vonalat, így nem szépítem a véres jeleneteket, sőt!
Amiket kedvelek az leginkább, a már említett, misztikus-horror vonal egy kis romantikával fűszerezve, a krimi, thriller és a kalandregények. Meg persze a pirospöttyös könyveket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése